lunes, 5 de septiembre de 2011

Character Set Maya

If you want to make an animation clip to reuse animations (e.g. cycles) or save time in the blocking process, you should create a Character Set.


Si quieres crear un clip de animación para reusar tus animaciones (por ejemplo los ciclos) o ahorrar tiempo durante el proceso del blocking, debes crear un Character Set.


You can see in the next video, how to create it and how to delete attributes or the Character Set:

Puedes ver en el siguiente video, cómo crearlo y cómo borrar atributos que has añadido al Character Set o borrar los Character Set:




Character Set Maya Tutorial from Cris Jimenez on Vimeo.



When you are going to create the Character Set, first you have to select what you want to add (e.g. legs and hands). Then, create the Character Set, as seen in the video, and select the attributes you are going to use to animate( rotation, translation, scale...).

Cuando vas a crear un Character Set, primero tienes que seleccionar lo que quieres añadir (por ejemplo piernas y brazos). Luego,creas el Character Set, como puedes ver en el vídeo, y seleccionas los atributos que vas a usar para animar ( rotación, traslación, escalado)...


Once you've created it, select it and start to animate.
Una vez que lo has creado, selecciónalo y comienza a animar.


One of the advantages offered by it, is that you can create key to only one of the elements that you have included and the Character Set will add key to the rest of elements (if your Character Set contains hands and legs, and you add key to one hand, automatically the Character Set will add keys to the other hand and legs).

Una de las ventajas que te ofrece, es que puedes crear key a solamente uno de los elementos que has incluido y el Character Set te añadirá key al resto de elementos (si tu Character Set contiene brazos y piernas, y creas key a una mano, automáticamente el Character Set te añadirá keys en la otra mano y en las piernas).



If you want to create keys using the Character Set, press "s", but have to take care when you try to copy attributes from frame A to frame B, because if you press "s" it will add keys to all attributes, so in this case is better use the Attribute Editor to add keys.

Si quieres crear keys usando el Character Set, presiona "s", pero ten cuidado cuando intentes copiar atributos del frame A al frame B, porque si presionas "s" te añadirá keys a todos los atributos, así que en este caso es mejor que uses el Attribute Editor para añadir keys.



Another great advantage is that you can copy an exact pose from the key A to the key B. If you need to repeat a pose, it is a quick way.

Otra gran ventaja es que puedes copiar la pose exacta de la key A a la key B. Si necesitas repetir una pose, es una forma rápida. 


When you use Character Set, you have to understand that it's like a recording of the animation you are doing. Then, this recording is transferable to other similar characters. To transfer the animation, you have to make a clip of the animation.


Cuando uses el Character Set, tienes que entender que es como una grabación de la grabación que estás haciendo. Luego, esta grabación es trasnferible a otro personaje parecido. Para trasnferir la animación, tienes que crear un clip de la animación.












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